Jona 4

Kleurplaat

Je hebt nodig: Kleurplaat, kleurtjes.

schaduwfiguren

Schaduwfiguren

Jona wilde graag in de schaduw zitten. Met schaduw kun je ook spelen. Je hebt nodig:

Werkwijze:

Het is ook mogelijk om met je handen een verhaal te spelen. (zie websites)

Websites

memory

Memory

Je hebt nodig:

Werkwijze:

Alternatief:

Memory spelen

Speel het spel op de normale manier. Voor de midden- en bovenbouw kan het ook op de volgende manier:

Je kunt hiervoor ook een magneetbord gebruiken of een lap stof met klittenbandstukjes.

Wat komt eerst?

Je hebt nodig:

Spelregels: Leg de kaartjes in de goede volgorde! Voor de midden- en bovenbouw kan hier ook een wedstrijdelement ingevoegd worden. Welke groep kan de kaartjes het snelst in de goede volgorde leggen?

Tableau Vivant

Je hebt nodig:

Spelregels:

Wonderboom

Je hebt nodig:

Werkwijze:

Laat de kinderen dit werkje allemaal tegelijk maken. De leider doet het voor. De boom kun je laten groeien (uittrekken; niet te ver) en laten verdorren (in elkaar schuiven). Wel zelf thuis even goed oefenen. Bij de onderbouw kan de leider de krantenboom al vertellend maken of thuis al voorbereiden en tijdens de vertelling uittrekken en weer in elkaar schuiven.

Boom

Je hebt nodig:

Werkwijze:

Toevoeging: Laat de oudere kinderen de tekst uit 1 Johannes: 9b: ‘God is getrouw en rechtvaardig’ op de blaadjes schrijven. Een letter per blaadje.

Stripverhaal

Je hebt nodig:

Werkwijze:

Roeping

Nodig iemand uit die een roeping heeft ontvangen. Dit kan iemand uit de kerk zijn of een zendeling die op verlof is. Het kan om een roeping gaan voor het koninkrijk van God, maar het kan ook een ‘gewone’ taak in het leven zijn. Hoe kreeg deze persoon zijn roeping? Hoe is deze persoon met deze roeping omgegaan? Eventueel de week ervoor met de kinderen vragen bedenken om aan deze persoon te stellen. Wat zou het antwoord op de vraag die God aan Jona stelt in Hoofdstuk 4:11 kunnen zijn?

puzzelblad

puzzelblad

Je hebt nodig:

Oplossingen: